Putopis planinarskog društva “Vrh”Kladovo

Koliko smo mi srećni što je ,,Kladovo na početku Srbije ,, Možemo da krenemo od početka da obilazimo Srbiju, a možemo ,,na levo krug,, pa u Rumuniju koja je na početku EU. To smo i danas opet uradili.Nas 18-oro sa 4 auta pravac banja Herkulana pa još 12 km dalje do pansiona Dumbova odakle počinje staza Chili Cesnei i Mora Dracului.

Polazimo na stazu u 09,40 časova po našem vremenu (rumunsko je jedan sat više). Vreme vedro, malo hladnjikavo, bez vetra. Najavljuje vedar i topao dan. Topao za ovo doba godine, a bilo je ko da je mesec Maj a ne Decembar. Prva četvrtina je vrlo zahtevna. Uspon od oko 45* klizavo, kamenje, korenje ogromnih bukvi, cerova i borova, čine uspon još težim. Lagano stižemo do prvog vidikovca i Krsta. Tu pravimo malu pauzu za slikanje i nastavljamo stenovitim kanjonom okupanim suncem.

Divimo se igri svetla i senki koje Sunce slika po stenama kroz krošnje već ogolelog drveća. Stižemo do današnjeg cilja, vodopada i stare napuštene vodenice.

Opet divljenje lepoti prirode i slikanje sa vodenicom i vodopadom u pozadini a zatim na prelepoj livadi obasjanoj suncem pravimo dužu pauzu za doručak i okrepljenje za povratak.

Vraćamo se istom stazom do vidikovca sa krstom i odatle pronalazimo drugu stazu, malo dužu ali ne toliko strmu i klizavu kao ona kojom smo se popeli. Po dobrom šumskom putu silazimo do magistralnog puta na oko 400 metara od mesta gde smo parkirali auta.Tu se okupljamo, presvlačimo, raspremamo i nastavljamo do uređenog parkinga sa stlovima i klupama. Tu na videlo izlaze pihtije, salata od kiselog kupusa i rakijica. Pravo okrepljenje. Koliko nam je prijalo možete da zamislite kad nikom nije palo na pamet da uslika gozbu. Kad smo sve temeljno uništili, domaćinski smo sve sredili i očistili pa krenuli dalje. Mi matorci, nas sedmoro volimo taj banjski turizam pa smo svratili da se lepo izbanjamo u kadicama sa termo-mineralnom vodom i oporavimo stare kosti i mišiće. I da ostanemo dosledni sebi i kompletiramo dan malo smo prošetali po tržnim centrima po Turnu Severinu. Sve u svemu dan za uživanje, raznovrstan i ispunjen.